domingo, 22 de mayo de 2016

Domincan Folk Dances

Dominican Folk Dances


Traditional Dances  Of  The Dominican Republic

Bailes Tradicionales12
Very close to the city of SantoDomingo, is practiced this dancewhich is accompanied by twodrums of two patches, one long andthe other small, large number ofmaracas and an instrument,idiophone, particularly so-called“ahee”.
What is characteristic of this ritualdance dedicated to the “Holy Spirit” is the white suit of the dancers, theprofusion of jewels with which they are decorated and aboveall, the specialshape change partners during the danceThe Queen who presides over thedance, is reminiscent of the era of slavery in which councils and guilds ofblack origin, tried to preserve their customs, even if they enclosing them ofCatholic worship.
Dance of the snake.-
This is another of the dances brought to our country by the Cubans,although of African origin. It is death to a snake, and is a true piece of folkTheatre, in which it intervenes much pantomime. This dance long ago thathe had stopped practicing in theDominican Carnival and was rescued byFradique Lizardo, but further investigationshave allowed to collect thecomplete works, which is the part of the death of the snake.
Bailes Tradicionales9
Meringue.-
It is called the Dominican to be knownand loved by all national dance. [In thischoreographic composition the centralcouple interprets the “meringue offigures” as it was picked up by EdnaGarrido in 1946, in] acagua, while thechoir makes figures ofthe most recentcollected merengue mind in Licey to themiddle. Add also the “round” Merenguede Samana, the line “Juangomero” and the “Palmbiche” sourcePuertoplateno.
 Bailes Tradicionales4
Bailes Tradicionales5 Bailes Tradicionales2 Bailes Tradicionales1
Let me return to the nest.-The Creole, is a song of Dominican origin, muchused to Serenade at the end of thelast century, in the first decades of thepresent. The pigeon, is a beautiful melody, with some literary texts full oftenderness and preaching the love children, this time inthe mouth of a dove,who asks let it raise their children and then kill it.
Tomb.-  This was dance considered national in Santo Domingo, in themiddle of the last century, but thrust of meringue, made this dance becameobsolete and for many it haddisappeared completely. In 1947, Edna Garridorecorded music and in 1955, Fradique Lizardo rescued the choreography ofMargarita Aclames Calderon, an old womanwho was brought to St. Dominicthat he practiced and taught dance. It is gang withvarious figures and veryaristocratic dance as it was the type of fashion in the elegant halls dancesuntil very entered last century. Constitutes one of the elements oftheDominican popular culture more enjoyable to be, for the gallantry andgood mannersthe practitioners of this dance to show at all times presentsnumerous figures, which are ordered by the bastonero that leads to thedancers. .
La Paloma.-
This Creole, is the sublimation of love, sing the beloved in the form of adoveThis type of songs, was the favorite for SERENADES, given at the footof the windowandif he were corresponded he lit a light and gave thanks.
Ritual scene.-
In the following picture, various aspects of the Dominican popular religiosity,whichallows us to appreciate beliefs have joined.
Dominican popular religion is characterized by its belief in the Voodoo orspirits which govern the lives of the men. This is simply the Dominicanversion of Voodoo which are presented only a few prints, and that here andinclude, for this part of the esoteric beliefs of the Dominican Republic areknown of all:
Bailes Tradicionales14  Bailes Tradicionales11
(a) Encarnación de los Guedeces: Los Guedeces are mocking spirits, whomany timeswithout being involved, make the invocantes jokes, but theyrefuse to give anything,because they are very jealous of their possessions.They belong to the black Divisionof the Voodoo and supposedly living in thebelly of the Baron of the cemetery.
(b) baptism ritual: is the ceremony in which the medium wash head to whowill serve the Voodoo, as means to symbolize their dedication.
(c) incarnation of Siu Danto: while the choirs invoked, begins to develop theincarnation of the Voodoo. Silí Dantó, Goddess or metresa from thePantheon of the Voodoo and spirit refined and aristocratic, seizes theMedium and with a rose opens thenight work and blesses everyoneSilíDantó is the embodiment of Santa Rosa de Lima.
d) Encarnación of Balié Bellcin:  upload an incarnation announcing at thesame timeby the choir, is nothing less than Balié Belkán, the embodiment ofSan Miguel Arcángel, who comes to protect those who invoke them, as it isprotective spirit and destroys and pisa to the enemy as it destroyed thedemon.
Bailes Tradicionales13 Bailes Tradicionales17    Bailes Tradicionales16
(e) ritual dance of sticks or drums: continues this picture with the ritual danceof sticks or drums, which is intimate, mind linked to celebrations of theVoodoo, though it is not the only occasion on which are practiced. Thepicture allows you to appreciate to the Kings of los Palos, it s.

No hay comentarios:

Publicar un comentario